Jumaat, 11 Februari 2011

Resepi Ayam Paprik Ala Cik Moon

Hari ni aku nak kasi 1 resepi yang ringkas..

Kiranya..resepi ni sesuai laa utk mereka yang kena masak awal2 pagi sebelum pergi kerja…

Contohnyer…mcm aku ler…haha~

Ni kira resepi semalam… ngee~ lambat update..

Ayam Paprik ala cik moon~

Bahan2

Ayam (setengah ekor)>> perap dengan sos tomato, sos cili, rempah kari, sos tiram dan kicap selama 30 minit.

Cili kering+bawang merah+bawang putih (blender)

Serai (diketuk), cili merah

Kobis bunga, lobak

Cara penyediaan

>>goreng ayam yg telah diperapkan.. kemudian ketepikan..

>>goreng cili kering yg telah diblender bersama bwg merah, bwg putih.

>>masukkan serai.

>>masukkan ayam yg dah digoreng, kobis bunga, lobak dan cili merah.

>>tambahkan kicap, sos tomato, sos cili. (ikut citarasa anda)

>>masukkan sedikit serbuk perasa ayam knoor.

Dan hasilnyerr>>>>



10 ulasan:

ummiarissa berkata...

sesuai jugak untuk akak yang dah pening kepala hari-hari fikir nak masak apa...

Cute MuM berkata...

sedapnya.. cute mum menang suka makan paprik nie..

asna cute berkata...

nape xbwk bekal utk asna sekali?? nie yg nk serbu umah akak nie... ;D

ardinihumaira berkata...

nyum3 ;D

juelee berkata...

boleh try ni, pening resipi ayam bk2 sambal

Zuraidah berkata...

Macam sedap je. :)

Ujang9897 berkata...

demm..lapar

Tulip berkata...

waa...terus rasa lapar.....walaupun dah makn...hehehehe

Syafiq Rosli berkata...

wah..buat kan satu..huhu

::nuRuLaDHar:: berkata...

wahhh sedap! harus cube ni.. =)