Khamis, 9 Mei 2013

Nyumm...nyum......

Assalamualaikum....

Sedihnya melihat rakan-rakan..sedara-mara yg terlalu taksub dan fanatik dengan perkara yg berkaitan politik... Menyebarkan cerita mahupun video yg dirakam... sudahlah tak pasti dari sumber mana.. benar atau palsu... sudah disebarkan.. mengutuk plak tu... 

Alahai.... andai kata laa...video atau cerita yg duk disebarkan2 tu adalah perkara yg palsu/ rekaan semata2.. demi menjatuhkan mana-mana pihak.... 

tak ke kita ni duk menambah dosa jerk? 

Berhati-hatilah la yerk... jgn sampai apa yg cuba disampaikan itu...merupakan fitnah.... 


****

Ok, jom kita layan pic makanan arr plak... keh keh keh...

ni dah nak dekat tgh hari dah nie.. lapar... keh keh....

Hari sabtu lepas, buat pertama kalinya aku masak Siput Sedut Masak Lemak Cili Api... 

Maaf laa adik2 ku.... terlebih pedas laa plak...aku sendiri pon sampai naik kebas bibir ni... hehehehe~

 Tapi..... tetap terbaik bila dapat yg pedas2 nie... 



Hari ahad plak.... masak Sambal Udang dan Petai beserta Pegedil Ayam....

dah lama x makan petai weeiiiii..... (kalah org mengidam ni...hehehehe)



@Kata Hatiku Berbicara@

Teringin nak buat aiskrem sendiri.... tapi.......peti ais ni kecik jerk... baru letak satu peket nudget jer...dah makan separuh ruang... blom lagi letak ayam, sosej, udang,sotong... huhuhu... 


17 ulasan:

Dkna Abza berkata...

siput sedut! :)

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam Cik Moon..
Huuhu.. isu berkaitan politik ni sampai bila pun x sudah..sedih ;(

Sambal udang petai?! siput sedut msk lemak cili api?! nyum3... peberettttt...

hehe..try la buat eskem tu.. sedappp ^menghasut^
tp kene pastikan tmpt beku tu betul2 muat & sejuk utk eskem tu je..hihi..chaiyok2.. :)

Kakzakie berkata...

Kakak suka masak siput sedut ini tapi itulah nak menyiangnya leceh betul. Tempat kakak sini ada satu tempat makan nama dia restoran siput masak lemak. Penuh sentiasa sebab sedap masakannya...

Khai♥Rin : anies berkata...

mintak sikit..bolehhhh???

Lya Colours berkata...

betul tu. skrg macam2 benda la pasal tak puas hari pru dok share kat fb. sy malas baca, hide terus. takde sakit mata pandang huhu

siput sedut tu lama tak makan. best tu. buat masak lemak letak plak keladi. memang tak ingat apa dah hehe

Qhaifa Nur berkata...

sebab jarang masak...mama gan anak tak reti-reti nak sedut...sekarang dah tahu...

KuNanGKuNanG berkata...

siput sedut tu sedapnye...kegemaran sy tu..area klang ni sy slalu beli kt pantai remis jeram.senang nk dapat kat sana.

Rapunzeel Cikilolo berkata...

pegedil ayam?

aku baru 1st time dengar...

CikPuan FiDa berkata...

tahlah dorg ni, xhbes lagi psal politik.. kite pon nek rimas tgok dorg punye ulasan bermcm2.

sedapnyeee siput tuuu... pndai ke cma sedut hahaha

:: Mrs.Eady :: berkata...

sedap nyer!!!

Nazayiena Ayiena berkata...

Lama dah x mkn siput sedut......
Jom join bloglist kak Nurul

shaFazie berkata...

siput sedut...alahai sodapnye..

Mohd Fauzli berkata...

Ghairah melihat siput sedut tu... alahai....

LYAfrina berkata...

weeee..ciput cedut... lya 1st time makan beberapa hari lps..rupanya..sedap sgt2

AnneRaini berkata...

hai moon..lama tak menjengah...nmpk sedap lah siput sedut tu...ngences baby dlm perut..hahaha

Hazmin Hamudin berkata...

Tengok cili dekat kuah siput sedut tu pun dah tau pedas. Fuh.. mau berpeluh kalau makan tu.

AyueJean AJ berkata...

Sedap tuuuu.....