Khamis, 29 Oktober 2015

amaran! entry ni ckp pasal makan je.hehe

Assalamualaikum..

sejak dah berkahwin ni.. mood rajin nak memasak tu mmg laa terlebih rajin..hehe

al maklum ler.. masa duk dgn mak ayah, kebarangkalian untuk memasak tu mmg rendah sgt..
sebabnya g keje awal pagi, balik keje plak dah lewat pkl 8 malam... kekadang sebelum balik, sempat makan ayam goreng uncle bob sementara mengadap traffic jam..huhu.. kekadang tu, mak memang dah siap masak.. tggal cuci tangan dan makan jer..hehe

sekarang ni xleh laa wat macam masa duk membujang kan...

balik keje,, alhamdulillah.. xde nak hadap traffic jam.. mmg bahagia laaa sangat... rumah ke stesen komuter pun x jauh.. 10 minit je.. klu x byk kereta, pastu pecut.. xsampai 10 mnt ler..hehehe

pastu dah balik umah..terus lipat lengan baju..dan bersilat kat dapur... sediakan hidangan makan malam untuk suami tersayang...

nak masak ni kekadang tak leh pikir selera sendiri... kena ikut rentak suami.. nak plak byk benda lagi yg kita x tau pasal diri dia.. masa ni laa keluar sikit-sikit.. baru ler tau..dia xmakan ni.. xmakan tu.. suka makan ni..suka makan tu..


ni menu masa minggu pertama kami baru kawen..
sambal tempe n sayur campur

en suami request kuetiow sup..

puan isteri plak.. suka kuetiow kungfu.. 

en suami request lempeng.. ni mmg pebret dia..katanya nak lagi dan lagi..

menu semalam.. sayur campur

sambal udang n sotong..
malam tadi katanya, masuk je umah terus cari mana datangnya bau masakan yg sedap ni.. hehe

@Kata Hatiku Berbicara@

walaupun terasa letih... bila tgk suami makan bertambah-tambah.. terus hilang rasa letih.. seronok tgk bila suami berselera makannya tu...

8 ulasan:

Fazleyatul Aini berkata...

semua nampak sedap2 belaka

Nurzakiah Hanum berkata...

sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaa

zazanizam berkata...

suka udang hehehe..

idzwa kamaruddin berkata...

wahh seronok nyer!

Rizziela berkata...

sedapnya

Kakzakie berkata...

Macam inilah dikatakan salah satu cara isteri memikat suami Mun:)
Suka kakak tengok.

CaDLyNN berkata...

MOON....

lame tak jengah...so busy...tengok2 dah kawennnnnnnn :)
hopefully not too late to wish u congratssssssssssssss...

el berkata...

uihhhh lapo lak pagi2 tgk ni haha