Rabu, 19 Jun 2013

Asrama Politeknik Ungku Omar

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, selesai juga urusan pendaftaran ke Politeknik Ungku Omar...

Buat adik-adik yg bakal memasuki Politeknik tu... make sure korang ikut peraturan yg telah ditetapkan.. sebab masa proses pendaftaran berlangsung... aku dapati ada beberapa pelajar yg tidak memakai pakaian yg telah ditetapkan oleh pihak politeknik...

pelajar yg mendaftar dikehendaki memakai baju putih, kain/seluar hitam, tudung hitam.. 

mereka yg ingkar... akan ditahan oleh pensyarah yg bertugas.. 

yang x bestnyer.... wahai pensyarah..kot iye pon nak tegur/marah pejar.. janganlah sampai menuding2 jari dikhalayak ramai..

cari tempat yg bersesuaian dan tegurlah.. jangan laa dimalukan depan ibu bapa yg ketika itu sedang mendengar taklimat... pasti ada sebab kenapa mereka tidak berpakaian seperti yg dikehendaki... barangkali budak tersebut mempunyai masalah yg xdpt dielakkan... 

adik aku tu haa..nasib baik laaa baju sekolah warna putih tu x buang lagi..masih simpan.. xpayah susah2 nak pergi beli baru... dan kain hitam plak.. nasib baik laa ada kain baju kurung aku yg ada kain hitam kosong....

ok jom layan pic sepanjang berada di asrama Politeknik Ungku Omar...







@Kata Hatiku Berbicara@

Buat pertama kalinya adik bongsu aku ni berjauhan dengan mak ayah... beliau tak pernah duduk asrama..

yg kelakarnya... baru 2 jam tinggalkan adik kat asrama.. mak dah suruh aku call adik..tanya khabar...

ayah plak... lepas maghrib..suruh call.. tanya adik..dah mkn ke belum...

keh keh keh... betapa risaunya mak ayah dengan anak bongsu ni...


14 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

ok gak nie
teringat zaman belajar

Cik Puan Rara berkata...

rara duk sini gak dulu.hehehe.best! tp bosan.

zurayusoff berkata...

lepas ni makanya berdekatanlah adik u dengan saya....rumah saya di Ipoh.

Qhaifa Nur berkata...

mana pernah berenggang sebelum ni...itu yang semua jadi tak tentu arah...

Ratu Hatiku berkata...

Yalah xpernah berpisah mau x rindu.. :D

fairus berkata...

TAHNIAH KEPADA ADIK KAMU KERANA DAPAT MELANJUTKAN PELAJARAN.. SEMOGA RAJIN BELAJAR..

Khai♥Rin : anies berkata...

selamat menempuh hidup di asrama ;-)

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

Salam Cik Moon..

Straight jugak tatatertib pemakaian kat sana ye..?
huhuh,,, pertama kali berjauhan mesti 1001 perasaan yg datang..

tahniah buat adik! belajar rajin2 ye.. :)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

yui duk asram ni gak lau xlsh..aish lupa dh..hihi..

slmt mnjga diri baik2 na pesan kat dia.

Masya berkata...

asrama ni bnyk memorinya buat saya...

Myra Jay berkata...

Alahai siannya kena berjauhan.. tapi takpe demi tuntutan ilmu....

AnneRaini berkata...

mak ayah mmg begitu..kalo boleh setiap jam nak telefon..hehe

ros_reeza berkata...

moga berjaya buat adik.. belajar rajin2, pesan kat dia :) hihihi

zaza nizam berkata...

tahniah utk adk moon.. mak ayh mne xsayangkan anak kan! hehe