Isnin, 22 Ogos 2016

Luahan perasaan~

Assalamualaikum..

khamis lepas, encik suami call, bagitau dia excident.. Allahu... berderau je rasa hati ni... walaupun katanya x teruk.. sket je... tapi aku tetap bergegas balik ke Semenyih walaupun aku tahu..akan sampai lewat..huhu.. 

petang tu, ambil cik abang kat tempat kerja.. baju kerja penuh dengan darah, seluarnya koyak kat lutut.. tapi beliau masih mampu tersenyum di hadapan isteri... mungkin x nak buat aku terlalu risau..

tangannya berbalut.. katanya jari kena jahit.. dan tulang jari retak.. 

terus kami ke hospital kajang untuk dapatkan rawatan.. sebab sebelumnya tu..hanya ke Klinik Panel je...

ku lihat sendiri jarinya yang terkoyak... huhu... peritnya dia yg tanggung.. tapi luluhnya hatiku tengok dia yg menanggung rasa sakit.. rasa nak menangis...tapi tahan je air mata..sebab x nak encik suami tengok kita rasa sedih.. sbb dia tgh sakit.. 


buat masa ni.. nak ke mana2 memang aku yg akan drive..nak wat kerja pape.. aku sendiri yg buat.. x nak bagi encik suami buat kerja berat... biar dia rehat secukupnya... supaya tulang yg retak cepat sembuh.. 

ni pun tunjuk kuat je depan suami...

@Kata Hatiku Berbicara@

sama-sama susah... sama-sama senang mengharungi warna warni kehidupan...

Semoga suamiku cepat sembuh.. 

sudah pasti ada hikmahnya di setiap kejadian yg berlaku... Allah maha mengetahui... dan kita berdua juga mengetahui serba sedikit hikmahnya... semoga ia membuka mata dan fikiran kita berdua..
*kat sini kita akan tahu..waktu senang, orang berdamping kita.. waktu kita sakit, sunyi sepi jer.. 
orang hanya ingat kita time dia susah jer... 
*kat sini kita boleh nampak siapa yg ambil berat, siapa yg menjauh... :) :) 

3 ulasan:

this ni3za berkata...

Semoga cepat sembuh..Amin.

That is always happened. Dicari mase mereka betul2 dlm kesempitan...Bile dah lapang sikit mmg x igt dh sape yg tlg dieorg mase tu..It's happened to us also..Mcm dh jadi lumpah kehidupan..Berharap Allah swt aje la yg beri ganjaran pada keikhlasan kita.

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

semoga cepat sembuh

Qhaifa Nur berkata...

Betul mun...susah senang bersama
Moga cepat sembuh