Isnin, 29 Ogos 2016

Mengutip hasil kat Kebun Buah

Assalamualaikum..

sabtu ahad aktiviti yg menyeronokkan buat moon sebagai anak jati KL.. sebabnya.... sekarang kan musim buah... makanya......wajib ler balik kg suami..jenguk kebun..hehehehe

syukur alhamdulillah... buat pertama kalinya moon dengar bunyi buah durian gugur ke tanah... dia punya perasaan teruja tu lain beb!! dapat laaa mak mertua kita asyik kopek jer durian tu..pastu hulur kat kiter...
x habis lagi durian yg dihulur... sambut lg lagi sebiji yg mak mertua kiter kopek yg baru... macam2 jenis durian ada... rasanya pun berbeza2..

ahadnya plak.. sebelum balik Mantin, ikut cik abg ke kebun lagi... kali ni jolok manggis... kemain seronok aku weeiii... nampak buahnya bersih cantik.. terus kopek, makan kat situ... perghhhhhhh! manisnya lain... freshhh!! 

seumur hidup aku.. x pernah makan buah yg fresh camtu... masa nak buang kulit n biji plak.. yg ni mmg kelakar laa...

puan isteri: abg, nak buang kat mana kulit ni?
encik suami: buang je laa mana2 syg...
puan isteri: x apa ke buang kat sini je? (kat semak2..dekat pokok manggis)
encik suami: buang ajer.. x ada org majlis daerah nak marah pun (sambil sengih)

hahahahaha... baik punyer terkena.. ye laa selama ni.. klu makan, kumpul setempat..masuk plastik..buang dlm tong sampah.. x pernah makan dalam kebun weeiii... kui kui kui....

balik mantin pun dah lewat malam... bonet kereta penuh dgn durian (ni kalau beli kat luar mau RM150 ke atas) dengan cempedak, manggis.. mak mertua plak dah siap buat tempoyak satu balang penuh... lagi laaaa aku menyengih.... 

tunggu balik raya haji ni plak... ada kenduri.. mana tau ada lagi buah yg boleh aku kutip nnt.hehehehe




@Kata Hatiku Berbicara@

keletihan sangat...tp tetap kena drive balik... sebab encik suami masih x boleh drive berikutan jarinya yg masih patah... 

7 ulasan:

Fazleyatul Aini berkata...

bestnya musim buah buahan skrg kan

this ni3za berkata...

Adehhh..x bleh baca perkataan tempoyak...Kat KL susah nk cari tempoyak yg sedap..kena blk kg jgk baru dpt..huhu

idzwa kamaruddin berkata...

masuk kebun ade buah-buahan confirm best giler!

nohas berkata...

makan buah di kebun, mmg best..fresh from the farm..

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

nice sharing

AnneRaini berkata...

arhhh sedapnya manggis.. mintak2 balik raya haji nnti buah ada lg..hehe

LYAfrina berkata...

sedapnya buah manggis