Khamis, 7 Disember 2017

Hyper...dalam kenangan....

assalamualaikum...

Ya Allah...rindunya saya pada anak kucing saya ni... selama ni.. tak pernah saya menangis teruk kerana seekor kucing..paling tidak pun sedih je.. sebab kebanyakan kucing2 yg datang cari makan kat rumah kami ni.. dah berapa ekor dah hilang...

dulu kecik & comot... x tau ke mana hilangnya... kami dah tak pernah nampak... jenjalan sekitar perumahan.. mmg x jumpa...

sekarang ni yg terbaru.. ada sekor ibu kucing ni.. kami panggil bunting.. pertama kali bunting datang ke rumah kami sbb nak makan.. kucing ni tgh sarat mengandung.. dan beranak pun dalam peti surat rumah kami.. kemain terkejut laa husband saya sbb nak maek surat..tetiba nampak 4 ekor nak kucing... hehehe

bermula dari situ.. anak2 kucing ni x kan pergi jauh... mmg sentiasa ada kat rumah kami.. maka kami laa yg rajin bagi makanan..sampaikan tido dalam rumah pun kami ok je.. rumah ni selalu mcm tongkang pecah dikerjakan sbb anak2 kucing tengah melasak... 

cuma.....2 minggu lepas.. lepas kami balik meniaga.. agak terkejut sebab 3 ekor anak kucing dan ibunya tak balik rumah langsung... hanya yg tinggal seekor je yg kami panggil hyper...

itu pun sepanjang masa mengiaw seolah merayu kami carikan ibunya dan adik2 nya.. huhu

sepanjang hampir seminggu ni kami laa yg jaga hyper.. kesian kami tengok.. hyper dah x aktif mcm selalu... terlalu rindu kat ibu & adik2nya... kami sendiri pun dah x tau nak cari kat mana lagi dah... huuuuu.. sedih tau.... 

pada hari khamis lepas.. hyper tetiba jadi x sihat... asyik muntah2... sehinggalah hari jumaat pagi tu.. kami ternampak hyper terbaring lemah.. kami dah plan nak bawa hyper ke klinik.. tp kena tunggu pkl 10.. klinik kan buka lewat..huhu

tapi kami pergi sarapan dulu sementara nak tunggu klinik buka.. balik je rumah... hyper dah tak bernyawa....Allah....... meraung saya dibuatnya..... 

saya tak pernah sesedih ni... sbb setiap hari dengar hyper mengiaw sayu... sampaikan setiap masa nak baring atas pangku... huhuhu

dan sekarang... hyper dah tak ada menemani kami.... 

lepas husband g tanam hyper... terus husband simpan pet carrier & mainan kucing... x nak bagi wife dia sedih.. serius... saya pula yg monyok sbb terasa sgt kehilangan hyper...





@Kata Hatiku Berbicara@

kalau benarlah ada yg buang ibu kucing dan 3 ekor anaknya ni.. tanggunglah kamu kat akhirat nnt...

walaupun itu hanya kucing jalanan yg menumpang utk dapatkan sumber makanan... kucing juga makhluk Allah.. ada perasaan juga... 


2 ulasan:

Ann Ishak berkata...

sedih

Hazmin Hamudin berkata...

sedihkan kalau kita dah biasa dengan kucing2 tu, tiba2 dah takda.