Khamis, 3 November 2011

uii panjangnyer nama~ haha

hehe.. ni contoh untuk nama kucing..

kalau nama orang nie.. zaman skang semuanyer suka jerkk nama panjang2..

aku xtau laa trend skang ni org suka letak nama anak sampai 3 perkataan.. nak plak nama anak perempuan kan..

uii ni kalo dah besar... berbelit2 lidah bakal suami nak sebut nama time akad nikah nanti.. haha

Mak aku ada pesan... nama anak kalau boleh jangan laa letak sampai 3 perkataan.. cukuplah ringkas jerkk.. berat budak tu nak bawa.. (ermm ni petua org tua..)

@kata hatiku berbicara@

sejak tahun 2009.. tetiba jerk berkenan kat nama "Amirul Zulfa Zafran"

dalam hati tu mmg berangan nak letak kat bakal anak aku 1 ari nnt biler dah kawen kan.. ngeee~

ermm kena ringkaskan nama ni.. "Amirul Zafran"

nama tu biar ada makna yg baik2..

11 ulasan:

wida berkata...

pnjngnya nama kucing tu..hehehe

..cik gugu.. berkata...

hahaha gugu pon da plan nk ltak nama anak 3 pkataan..

Anum berkata...

panjangnya

kakyong berkata...

salam singgah

tak kesah le nama tu panjang @ pendek, janji anak2 diberi nama yg baik2.. ;)

Tapak Kaki berkata...

berat nak bawak kalau nama tu panjang?! bukan ke pikul pun.hehe

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

nama anak kita lagi ringkas.. shahila kemudian pendekkan lagi panggil lala.. hubby yg bg nama tu. dr sebelum kawen lagi dia minat dgn nama shahila tu.. maybe sebab dekat dengan nama dia shahrul. hubby kita pulak memang jenis x suka nama panjang2. kita ok jer.. sebab dlm perjanjian, kalau anak perempuan nama dia yg akan bg. punyalah rahsia nama smpai 4 hari shahila takde nama lg lepas lahir... smpai buat surat beranak baru tau hubby bg nama tu

asna cute berkata...

Nama anak pompuan zafirah kak sedap hehe tp xtau la maksud nya pe;)

✿Dear Yayah✿ berkata...

hahaha. kelakar la dialog di atas. XD emm, hensem la name amirul zafran tu. heheeee

♥cmª shIemª♥ berkata...

hehehe..pjg sehh..

erm..nice nama bakal bby tu..

anak cma 2 rangkap je...

husnina irdina
husaini irfan

xdela berbelit bakal imam anak dara i bila di ijbkabul 1 ari nnti..insyallah...
hehehe

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

wida: haha.. tu laa.. kelakar je

cik gugu: hehe..dah plan jugak yerkk..

anum: haha.. tu laa.. panjang2 pon..kelakar jerkk

kakyong: ye..yg penting, nama tu ada makna..

tapak kaki: =.=' mmg laa xkena pikul... ada maksud disebalik berat tu.. bukan mcm bawa batu laa..

TLLS: waa..sampai rahisa2 lagi yer sis.. hehe

asna: hehe.. zafirah erkk.. nanti kita g cari maksud nama tu yerkk..

yayah: hehe tu laa kelakar.. hehehe.. ye ke hensem nama tu.. nama mcm macho je kan..hehehe

shiema: uuu...sedap je nama anak shiema tu...

Run Away berkata...

hahahah..panjang sungguh nama dia...;d