Isnin, 4 Februari 2013

Pameran buku di PWTC~

Assalamualaikum....

Semalam, sempat singgah ke PWTC.. kebetulan ada Pameran Buku..nak plak... dah lama x membeli buku ni kan...

so, ambil laa peluang yg ada nie.. utk pergi ke PWTC

nak dipendekkan cerita....

semalam, aku singgah 1 booth nie... ada jual buku dan vcd kanak2... 

aku ni kan..pantang kalo nampak barang yg berkaitan dengan budak kecik.. mmg tertarik...

so, saja2 laa datang tengok... produk apa yg dorang jual..

dan tetiba sorg sales girl ni menghampiri aku... "akak, umur anak akak bape tahun?"

sebelum aku jawab soalan dia.... aku besarkan mata....

"huuu, akak ni belum kawen dik..."

terus budak tu rasa bersalah... "sorry, kak"

pastu, datang lagi sorg plak... kali ni lelaki.... "kak, meh singgah, umur anak akak bape tahun?"

uiiiii... tarik nafas panjang aku dibuatnyer ehhhhh...

"xpe la dik, akak blom kawen, xde anak..."

(ikutkan nak je aku jawab... "dik, ko ada nampak akak dukung/heret anak ke skang nie?")

serius,,, tersentap aku semalam tau..... tapi, apa kan daya... xleh nak marah gak..

dah aku pon umur dah 28 tahun, badan pon dah bam bam.. mcm pelampung... 

so, x hairan laaa kalo org akan ingat aku ni mcm mak budak...


2 minggu lepas, masa g Tesco Kajang pon gitu gak... 

budak tu tanya aku.. "akak x nak beli utk suami akak ke?"


@Kata Hatiku Berbicara@

Hmm sepatutnya.... kalau dah tau nak tarik perhatian pelanggan, biarlah soalan pembuka bicara tu nampak molek sket....

tanya laa.... "akak, dah kawen ke? kalau dah kawen, ada anak kecil? kalau belum kawen/ xde anak lagi...xpe.. mgkin ada anak buah ke...adik kecik ke.... akak boleh beli produk kami... sesuai utk pembelajaran kanak2.."

haaa.... kan sedap sket org mendengarnya.. baru laaa aku pon rasa berminat....


disebabkan mood nak shopping buku hilang, maka.........x bergambar pon kat sana.. huhu

12 ulasan:

Anum berkata...

lama anum x pg pameran buku

:: Mrs.Eady :: berkata...

errr....

zaza nizam berkata...

biasalah moon, kadang2 diaorg main hentam je..sabo erk! :)

AyueJean AJ berkata...

Mungkin sebab pegi seksyen buku kanak2 kot...
Tu diorang ingat dah ada anak...
Pape pun sabar je la...

Kakzakie berkata...

Salah CikMoon bukan kerana usia 28 atau montel tapi sebab CikMoon masuk booth kanak-kanak itu yg dia ingat CikMoon nak cari buat anak..

Ala... muda lagi apalah nak merendah diri tak mahulah...

fairus berkata...

TAHUN LEPAS SAYA ADA PERGI PEST ABUKU DI PWTC.. MEMANG MERIAH. SAYA PASTI MASYARAKAT MALAYSIA KINI GEMAR MEMBACA.

Qhaifa Nur berkata...

anak-anak sibuk ajak pergi....
seronoknya datang PWTC....

Mrs Lurve berkata...

huhuhuhu....ragam org memg mcm tue

C.T.K berkata...

huhuhu..ksiannya..mesti ase mlu je time tu..ish2...

Rapunzeel Cikilolo berkata...

rilek moon...

jawab je saya memang beli utk anak tapi anak buah. ade ape hal?

kan?

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam cik moon..
huhuh..cma x penah lg g mana2 pameran buku..
sedih btl :(

huhuh..klu cma pun agak sentap jgk la.. huhuh..
sabar..sabar...

CikPuan FiDa berkata...

hehehe sabar-2 jgn marah er.... xlama je tu kot hehe