Jumaat, 18 Mac 2016

Honey Garlic Chicken

Assalamualaikum...

malam tadi masa Honey Garlic Chicken.. 

sekali lagi terpengaruh tgk resepi kat FB.. huhu


moon x tau laa sedap ke x... sebabnya... masa tgh makan tu..tetiba je x sedap badan... perut tgh memulas.. makan pun sekadar alas perut je... dah x de rasa  pape kat tekak ni...

tp tgk encik suami..berselera sungguh makan tu... bertambah-tambah...

resepi tu simple jer...

ayam- salut dgn telur, tepung jangung,tepung gandum, lada sulah, garam, serbuk cili (moon guna cili blender)
pastu goreng ayam tu... (makan gitu je pon sedap gak tau...)

*puas hati goreng guna happycall.. x melekat kat kuali... nak membasuh pun dah mudah.. 

bahan salut ayam goreng plak...

-kicap, bawang putih (cincang halus), sos cili, sos tomato, madu.. (masak atas api semua tu)

pastu salutkan pada ayam...

siapppp...hehehe


Maaf buat kengkawan yg tanya resepi Lasagna Roti haritu..huhuhu


Lasagna Roti

Roti Gardenia.. (leperkan)-potong keraknya... (jgn dibuang..boleh bakar dan salutkan dengan nestum..sedap tu)
cheese mozarella sepeket
#tomato puri 1 tin
#daging/ayam cincang
#sosej
#sayur campur (atau boleh tukar dgn carrot)
#bawang putih dan besar (potong dadu)
#garam dan sos
*masak mcm buat inti karipap bagi bahan bertanda # 
caranya: sama mcm buat lasagna yg biasa tu..

roti yg dah leper tu..lapiskan dengan bahan inti.. pastu last sekali tabur cheese mozarella

pastu bakar... moon guna HappyCall jer..

@Kata Hatiku Berbicara@

kesian plak cik abg... dah mula demam pagi ni... semoga cepat sihat...

5 ulasan:

CikPuan FiDa berkata...

sedapnya kak moon...
semoga cik abg cpt baik ya kak moon.
musim skg ni banyak minum kan air...

idzwa kamaruddin berkata...

nak kene buat gak ni!

AnneRaini berkata...

kat rumah sy husband xsuka lauk yg manis2 so rasanya xleh nak buat resepi ni walaupon nmpk sedap je..

zazanizam berkata...

salam jumaat mun,
wah ! sedap2 menu tu..biasa goreng aym mcm tu je..nanti boleh la salut kuah hehe..

this ni3za berkata...

Sedapnya nmpk ...huhu