Khamis, 19 Julai 2012

Rezeki nak berpuasa~

Syukur alhamdulillah... bisnes sambilan berjalan dengan lancar...
Aku tolong jualkan buah kurma Tunisian Dates.. Buah kurma ni, kalau korang beli kat Bazaar ramadhan, pasar mlm, kedai dll tempat.. harganya RM15 ke atas..
tapi, aku jual RM11 jerkk.. dan tempahan hanya sekitar KL sahaja.. klu area Selangor tu, aku nengok kawasan laa... klu setakat area PJ ke..Selayang ke... tu boleh laa aku hantarkan.. tapi dgn syarat..kena order lebih dari 3 kotak laa.. Klu nak suruh pos tu..mmg aku xkan buat laa.. hehe~ 




Ini adalah tempahan dari Bos aku.. khas utk pekerja2nya.. 
aku x promote pon kat opis nie.. just letak kat Facebook je.. 
tup..tup.. bos order 12 kotak.. (dah tentu laa bos nengok kat fb aku kan..)
*untuk pengetahuan, bos aku best sangat... sbb dia xkisah bila kitorang rajin berFB, dan aku rajin berBLOG.. 


Hmmm order utk kuih raya pon..sangat2 memberangsangkan...


Sebelum puasa lagi, dah ada yg order.. nak makan sekarang.. bukan utk raya..
dah tu.. mmg aku xcukup tido, xcukup rehat dalam masa 3 minggu ni.. esok plak nak hantar kuih yg ditempah oleh rakan adik.. 


Aku jual kuih apa??


Aku jual Popia Simpul (ayam) dan Popia Nestum.. 


Mak aku plak, kuih tiram (ada yg panggil kuih lidah buaya/kuih lidah kucing) dan kuih sepit..


waahh.. anak beranak ko buat bisnes! 




@Kata Hatiku Berbicara@


Seronok rasanya bila dapat buat bisnes sambilan, biarpun letih..tapi hati gembira... 
apa yg penting... syukur alhamdulillah~

13 ulasan:

  1. moonn nak order kurma..boleh delivery kat putrajaya? ;p

    BalasPadam
  2. wah bestnya buah kurma..hehe..btw selamat menyambut bulan ramadhan akak ^__^

    BalasPadam
  3. raya ni 'masyuk' lah cik moon ^_____^

    BalasPadam
  4. saya kurang suka makan kurma. tapi time berbuka tu amik la jugak, sunat. tapi kadang2 makan setengah je. huhu. manis tak leh terima dek tekak

    BalasPadam
  5. saya pun suka berbisnes..walau ada turun naiknya.

    kalau dekat, nak jugak beli kurma dari awak.

    BalasPadam
  6. SEMOGA BERJAYA DALAM MENIAGA KECIL-KECILAN INI..

    BalasPadam
  7. masyuk masyuk...rezeki Allah nak bagi..Alhamdulillah..

    BalasPadam
  8. bestnye... dni suka sangat buah kruma.. sekotak tu dua hari je abes hehe

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah...
    semoga biz semakin murah rezekinye..
    cma pun nk order kat cik moon..tp x sure bape kotak lg...tungguuuuuuu...
    ~~~

    BalasPadam
  10. waa meh laa post kat saya satu..sy baru nak belajar makan kurma...sbelum nie x minat~ huhu

    BalasPadam

Terima Kasih sudi tinggalkan komen korang..
InshaAllah, saya reply nanti tau..