Selasa, 14 Februari 2012

Kematian itu pasti~

Aku telah mencuri dengar perbualan antara dua sahabat ini..yg secara kebetulan.. seiring berjalan pulang ke flat umah kami pd petang semalam..

Si A: ehh esok kau jadi tak nak pergi?

Si B: hmm aku xpasti lagi.. mana la tau buatnya, esok aku dah tak bernafas lagi. aku dah meninggal dunia kan.. kita bukannya boleh jangka semua ni..

Si A: btol tu.. kita tak boleh terlalu merancang..

*stakat tu jerkk aku dapat dengar perbualan dorang..

okay.... adik berdua..si A dan si B yang akak xkenal nama korang.. tapi akak kenal wajah korang berdua yg rajin solat di surau.. songkok tidak lekang di kepala.. serius..akak kagum dengan pemikiran korang berdua.. kelihatan matang di situ..

@kata hatiku berbicara@

menyedarkan aku yg sering terleka dan memikirkan hal yg mendatang..

Kematian itu pasti..

semoga kita masih berkesempatan untuk megukuhkan iman, memperbanyakkan amal ibadat untuk di bawa bersama~

17 ulasan:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

Ya ALLAH, sedih lak yui bc entry ni..ntah kenapa..

camtu gak yui rasa..harini mampu memberi komen, andai esok lusa tiada, bhawasanya fhmlah kenapa..

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

nuyui: moon tersentap dgr perbualan dorang berdua smlm.. huhu

Aine Ainun berkata...

Betul...

Pasti dan sangat PASTI;)

semoga kita dapat memperbaiki diri dan menjadi lebih baik dr semalam...

Anum berkata...

sedihnya anum baca

AnneRaini berkata...

sunat ingati mati ni...

huhuhu nak nangis sbb amalan tak cukup lagi...huhuhu

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

aine: insyaallah..mudah-mudahan ye kak :)

anum: moon pon sedih gak..

anneraini: huhu.. me too..

CikFi berkata...

sejuk perut mak dia dengar...

kita tak tau bila kita akan diambil buat selamanya..

beringat-ingat lah...berpesan-pesanlah... ^_^

-gedek! berkata...

mati itu pasti

mati akal itu bebal

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

cikfi: btol tu...

gedek: ya uncle.. btol.. mati itu pasti..

mati akal..bebal.. ermm..ermm.. 50% je setuju... bukan bebal..otak dah beku..xleh nak pikir dah..hehe

fafa punya berkata...

tak nak baca..takottttt T___T

cheqna berkata...

mati itu pasti..tak terlewat mahupun tercepat walaupun sesaat
yang menjadi igauan buat cheqna..cukupkah amalan cheqna didunia untuk dibawa ke alam sana

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

fafa: nak tak nak..takut atau tidak.. kita perlu menghadapinya jua..wlpun tidak bersedia...huhu

cheqna: btol..tidak lewat..tidak cepat..

biela bell berkata...

huhu..betul tu..menyedarkan diri ini bahawa kematian itu pasti..

syariza09 berkata...

mmg adik2 tu nampak matang, lbh matang dr kita kann

CekbOlat-bOlat berkata...

wahh.. budak2 tu.. hmm.. ohsem (^^,)

cinta siswi berkata...

haihh.. =,="

takut tp betul la..mati itu pasti

♥cmª shIemª♥ berkata...

alhamdulillah..semakin bertambah umur kita..semakin dekat kita dgn kematian..