Jumaat, 27 April 2012

Aurat wanita

Aku berpakaian seperti dalam gambar ini.. bukan kerana aku mahu menunjuk yg diriku alim..

Aku menjalankan tanggungjawab aku sebagai seorang muslimah.. aku mahu menjaga aurat..

pernah juga ada orang tanya aku " kau ni mesti sokong PAS kan?"

aku tnya balik.. "apsal ko kata aku sokong PAS?"

dia jawab... " ni..ko pakai tudung labuh, mesti sokong PAS"

alahai... otak ko ni..mesti dekat lutut kan...

hmmm..

pernah juga aku dikutuk.. dikatakan kelihatan selekeh..sebab bertudung labuh, baju yg besar dan longgar..siap berstokin..

masa tu... aku cuma jawab "haah.. mmg selekeh pon"

ikutkan hati.. mmg sedih..sebab dia memperlekehkan aku..

tapi..ada perkara yg lebih menyedihkan aku..

aku sedih..sebab... dia... sebagai seorang wanita islam.. langsung tidak memikirkan tanggungjawab sebagai hambaNYA..

dia bangga.. dirinya berpakaian yg serba cantik.. (malangnya..tidak menutup aurat sepenuhnya)

dia bangga.. wajahnya cantik..dengan mekap yg tebal 3 inci.. (malangnya..dia tidak sedar, ia buat semua tu bukan untuk menarik perhatian suaminya seorang..tetapi utk kelihatan cantik dan menarik perhatian pada mata org lain..)

dia bangga..mempunyai anak gadis yang cantik.. diajarkan.. ttg fesyen terkini.. diajar untuk mendedahkan aurat.. membiarkan anaknya terbuai dengan hiburan dunia semata-mata..
malah bangga.. kerana anaknya memiliki teman lelaki yg sanggup membawa anaknya ke mana sahaja..

Katakanlah apa sahaja yg ingin kamu banggakan.. katakan saja apa yg ingin kamu memperlekehkan ttg diriku...

Kerana.. apa yg penting dalam hidupku ialah mendapatkan keredhaan Allah swt.

Aku hanya mahu taubatku diterima, segala amalanku diterima..

Aku mahu segala dosaku diampunkan olehNYA sebelum mataku terpejam, nafasku terhenti, tubuhku kaku..


@Kata Hatiku Berbicara@

Jangan rasa malu bila berhadapan dgn orang lain... hanya kerana kita mahu mengubah diri kita ke arah kebaikan kerana Allah swt.. sebaliknya malulah dengan Maha Pencipta.. itulah yg selayaknya..

Biarlah kita kelihatan tidak cantik di pandangan mata org lain.. asalkan kita kelihatan cantik di hadapan Allah swt..

16 ulasan:

Camy Alya berkata...

sedih pulak rasa. sabar lah ye. pedulikan mereka ^^

itu.aku berkata...

Pedulikanlah kata-kata manusia, janji Allah suka (^_^)

Qhaifa Nur berkata...

pada saya gini -

kalau dah kawin dosa suami tanggung..
belum kawin ibubapa dosa kita tanggung...
so fikir-fikirkanlah...

CaDLyNN berkata...

semoga kite same2 menjaga aurat kite.

Izan berkata...

Teruskan semangatmu adikku.. semoga amalan mu mendapat tempat di sisi Allah... insya Allah... Matlamat kita adalah Syurga Allah s.w.t.... :)

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

untung cik moon..
Alhamdulillah..biarkan mereka mengata..janji kita ikut sururhan allah..

-SUPERGIRL- berkata...

pekak kan telinga jee . lme2 t dy sndri akn diam hehe

cinta siswi berkata...

heee.. kalau xmo berpakaian menutup aurat.. jgn diperlekehkan yg menutup aurat.. adesss

mimi berkata...

syukur alhamdulillah ada yang sudi buat post tentang menutup aurat ini....

thanks....

♥ wawawawa ♥ berkata...

hurmm..mmg ad cmtu

asal tudung labuh..pas..kwn sy pun pnh kene...

SAYA BUKAN SAMDOL berkata...

tipikalnya asal tudung labuh org PAS. T.T

shahrazali berkata...

diorg yg kutuk tu sebab diorg jeles...

bagus la C.M.A ni pandai tutup aurat....

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum

mmg bukan mudah utk melakukan kebaikan.. jgn putus asa kerana inilah cabaran sebenar utk berdakwah melalui pakaian

msredcheesecake berkata...

tak perlu bersedih sbb DIA pasti suka dgn apa yg kamu buat untuk DIA....

dwaty berkata...

biarkan apa org nak kata... yang penting ALLAH tidak murka...

Telor Power berkata...

apa hendak dikisahkan dgn kata org, buat runsing sahaja